Friday 19 December 2014

TASKA PERMATA PERPADUAN

"SETIAP ANAK PERMATA NEGARA" Moto taska perpaduan. Pada pendapat saya, usaha Datin Rosma Mansor dalam usaha menggerakkan program permata adalah satu tindakan yang sangat baik malah sangat membantu rakyat, terutama rakyat yang pendapatan rendah dan sederhana. Saya amat sokong program ini, malah anak saya sendiri telah terlibat dan sertai taska permata ni. Dah la murah tapi anak-anak di ajar banyak perkara dalam merangsang minda dan pemikiran mereka. Yurannya yg hanya berjumlah RM20, memang sangat membantu saya dari segi ekonomi. Anak-anak pun dijaga rapi sejak dari pukul 7.30 pagi sehingga pukul 5.00 petang, buat penngetahuan semua anak saya telah diajar toilet training dan bottle training semasa bersekolah di taska Permata. Setiap guru ada target setiap pelajar perlu bebas dari botol dan lampin pakai buang. Bangga saya dengan anak dara saya yang sorang tu. Dari segi akhlak dan ilmu pun banyak juga peningkatan. Disamping itu ibu bapa juga diminta melibatkan diri dalam program yang dianjurkan pihak taska. Setiap bulan ibu bapa perlu melengkapkan 4 jam dalam sebulan untuk melibatkan diri secara langsung dalam program taska.

Sangat murah dan jimat bukan kalau hantar ke Taska permata ni kan. Almaklum sajalah kos mengasuh anak di area Kuala Lumpur sahajalah sekitar RM300-RM400. Memang mahal dan cekik darah.

Tapi ada juga kekurangannya taska permata ni. Saya syorkan longgarkan sikit syarat kemasukkan tu, iaitu dari segi pendapatan (RM2,000 sahaja yg layak). sebab di kota yang penuh pancaroba ni gaji RM5,000.00 dah dikira miskin, dan satu lagi minta di perbanyakkan sekolah ni serta perluaskan sebab banyak orang yang tak tahu lagi tentang kewujudan taska permata ni. Jangan nak tumpu kat mereka yang luar bandar sahaja, yang kat dalam bandar ni sebenarnya banyak yang keciciran. Saya pun nasib baik sebab Adik ipar yang perkenalkan. sebelum ni memang saya tak tau pun. terlepas dah anak-anak saya yang lain... kalau tidak memang banyak dah saya jimat.

selepas ni kakak Bella bersambung ke sekolah PASTI plak tahun depan

3 comments:

  1. jimat byklh ye... tadika swasta mhl... tapi bijak2 budak2
    skrg dh di naik tarafkn tadika oklh sgt..

    ReplyDelete
  2. http://madey09.blogspot.com/ nak follow back, tapi late keluar ruang follower..line sini kot tak kuat..

    ReplyDelete
  3. kat sini x de tadika permata ... mmg mahal kos jaga anak .

    ReplyDelete