KACHINGG $$$$

Wednesday, 24 December 2014

ARJUNA BETA

Wahai anakku Muhammad
Allah melimpahkan berkat pada engkau,
Wahai anakku dari Ibu, Yang sedang menghadapi maut,
Engkau, diutus Allah kepada manusia dalam lingkungan Halal & Haram.
Engkau dibangkitkan Allah membantu tauhid dan iman agama nenek engkau Ibrahim. Allah melarang engkau tidak boleh mendekati berhala. Jangan bersama golongan itu.......

(Nukilan sajak Aminah binti Wahab, ibunda Rasullullah s.a.w sewaktu akan wafat meninggalkan nabi Muhammad yang berumur 6 thn dan sedang bermain-main di sampingnya....)

Ya Allah... Sedihnya....


ARJUNA BETA.....




24 comments :

  1. salam perkenalan...terus follow...
    anak-anak amanah yang terbesar ALLAH SWT berikan pada kita...sama-sama kita mendidik dan mencorakkan hidup anak-anak kita...semoga menjadi anak yang soleh dan solehah dunia dan akhirat...

    ReplyDelete
  2. Pictures tell everything....kihkih...
    Cute si arjuna ituw...:-)

    ReplyDelete
  3. Dari kecil pun rasulullah dah nampak kenabiannya...

    Usia macam Hero Mayang tengah ligat. Kena sentiasa diperhati kalau tak mesti kepala boleh benjol sana-sini.

    ReplyDelete
  4. Kalau anak anak tgk lasak mmg x leh nak cakap apa. Anak akk yg no 2 tu mmg suka kacau kakak dgn adik. Sbb tu si kakak kalau cuti x balik rumah. Ddk rumah opah. Yg si adik redo je kena kacau dgn angah. Stress adik jadinya. Dipeluk diejek macam macamlagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak no. 2 dia mmg lain sket.. panjang akal, suka ngusik, suka wat lawak.. mmg lain dari yg lain sket le..

      Delete
  5. kasih anak tidak pernah berbelapeyejuk hati

    ReplyDelete
  6. Mayang... syok dah ade anak laki... complete dah tu.. kalo nak tambah lagi tunggu la arjuna besr skit, n kurang lasak..kalo tak letih badan time ngandung nak jaga anak kecil... tapi ade kakak dia..leh tlg mama dia tgk adik, heeee~

    ReplyDelete
  7. Rasulullah insan yg dipilih ... semoga arjuna membesar sebagaimana yg mayang harapkan ... aaamin . tang usia ni mmg byk keletahnya yg menghiburkan ...

    ReplyDelete
  8. tak kenal maka tak cinta...bila kenal, bertambah rindu pada Rasulullah...

    ReplyDelete
  9. Saya diberitahu oleh seorang ustaz, yg menyebabkan kematian Ibu Nabi s.a.w bukan hanya beliau demam berat tetapi lebih kepada bebanan perasaan merindukan suaminya. Suaminya adalah lelaki paling hebat dan terpandang di kalangan kaum arab ketika itu mungkin disebabkan membawa nur Muhammad bersamanya...

    ReplyDelete
  10. Anak diana pun lasak jugak....umur 2 tahun setengah....selalu jadik bahan kakak dia. Si kakak kuat sakat. Huru hara dibuatnya

    ReplyDelete
  11. Semoga menjadi anak-anak yang soleh dan solehah. Amiin..

    ReplyDelete
  12. hampir menitis air mata mmbcanya kak...

    ReplyDelete
  13. First time baca sajak dr ibu nabi SAW, tq utk info ni sis....;-)

    ReplyDelete
  14. Salam

    SELAMAT TAHUN BARU 2015

    Semoga tahun2 mendatang menjanjikan kemakmuran, keamanana dan kesejahteraan kepada kita semua.... aminnn....

    ReplyDelete
  15. sedihnya baca nukilan tu..
    comelnya arjuna akak..
    rindu nak ada bdk kecik.. hihi.......

    ReplyDelete
  16. Lasak ke main anak akak sorang tuh ye..die nak explore satu rumah tuh

    ReplyDelete

MAI LE KLIK RAMAI-RAMAI