KACHINGG $$$$

Wednesday, 3 October 2012

Perasmian Sekolah Maahad Tahfiz Sains Fatimah Az Zahrah (Sekolah Anak Saya Lah tu...)


Saya ambil artikel ini dari salah sorang blogger, saya war war kan disini supaya sesiapa yg berminat untuk mendaftar anak mereka di sini, boleh le mendaftar yek, alhamdullilah sejak anak saya bersekolah di sini byk perubahan dari segi akhlak, akademik dan rohani anak2 saya .....
 Anak saya terlibat dengan acara2 yang di anjurkan sekolah, ada anak saya yang terlibat dalam lakonan dan ada gak yg masuk nasyid... hehe lama dah acara ni baru sekarang saya nak upload gambarnya....









Pendaftaran Pelajar Tahun 1-6 Mahad Tahfiz Sains Az-Zahrah

Gombak : Dalam melahirkan pemimpin Islam yang cemerlang seimbang akademik dan islamik ia bermula daripada ibubapa dalam mencorakkan kehidupan anak-anak. 
 
Fenomena hari ini amat membimbangkan seluruh masyarakat umum dan pimpinan apabila  jenayah semakin meningkat di peringkat usia muda.


Kajian menunjukan  perkara ini berlaku  berpunca kegagalan ibubapa mencorak kehidupan anak-anak mengenal Allah SWT , menerapkan nilai-nilai murni, pendidikan di rumah serta sekolah , kata Pengetua Sekolah Mahad Tahzif Sains Fatimah Az-Zahrah (MTSFAZ), Nazratun Nafizah  Akhtar Husin kepada pemberita.


Menurut beliau, pelbagai tindakan telah diambil pihak berwajib dalam mengatasi masalah gejala sosial dikalangan pelajar  namun isu ini masih tidak dapat diselesaikan dengan sebaiknya.

Justeru, pihak MTSFAZ mengambil inisatif untuk membantu pimpinan dan masyarakat menyelesai masalah ini dengan menubuhkan Sekolah Mahad Tahfiz Sains yang bukan sahaja fokus pada pendidikan islamik namun menitik berat dalam akademik juga.

Tambah Nazratun, saya percaya apabila pelajar dibentuk sejak dari kecil mengenal Allah SWT, Rasul mengamalkan Al-Quran, Al-sunah dalam kehidupannya serta menitik berat dalam bidang akademik insya-Allah sedikit sebanyak masalah ini selesai juga.

Ujarnya lagi,  selain itu Ibubapa juga harus memberi kerjasama dengan sekolah serta memberi perhatian terhadap anak-anak agar mereka tidak merasa kehilangan tempat mengadu kerana kesibukan ibubapa dalam kerjaya.
Ustz Zahazan dan Utz Mohamed Amin menyampaikan Forum Hal Rumahtangga.
Bagi pihak MTSFAZ, dalam membantu menyelesaikan masalah ini kita telah adakan Forum  Hal Ehwal Rumahtangga sempena perasmian MTSFAZ   Majlis Makan Malam Amal di Dewan Komuniti, Taman Koperasi Polis Fasa 2, Gombak.

Antara Penceramah yang diundang Ustaz Dr Zahazan Mohamed dan Ustaz Muhammad Abdullah Al-Amin. Ibubapa pelajar diberi peluang untuk mengemuka pelbagai soalan kepada penceramah, katanya.

Pemberita difahamkan oleh Pengetua MTSFAZ, pihak sekolah memerlukan dana pembangunan, dan kelengkapan alat membantu mengajar yang berteknologi multimedia dan efisien untuk memberi keselesaan kepada semua pelajar.

Menurut Nazratun,  MTSFAZ memerlukan dana sebanyak RM100,000. Sumbangan boleh di salurkan kepada  The sritifaz global. Akaun nombor  562405603814 maybank.

Pendafataran pelajar baru sesi 2013  tahun 1 telah dibuka. Masyarakat yang berminat untuk menghantar anak-anak ke MTSFAZ, boleh menghubungi talian 013-6893185, Che Sue, Ketua Pengurus Projek Pemasaran MTSFAZ.  
 

9 comments :

  1. Kat mana ye tempat ni Mayang?

    ReplyDelete
  2. datang dari segmen bloglist KA
    dah lama follow u
    http://lovingwantie.blogspot.com/2012/09/bloglist-kesuma-angsana.html

    ReplyDelete
  3. wahhh!!bagus nye kak..sekolah ni private ke kak??

    ReplyDelete
  4. Hi would you mind letting me know which webhost you're utilizing? I've
    loaded your blog in 3 different web browsers and I must say
    this blog loads a lot faster then most. Can you
    recommend a good internet hosting provider at a reasonable
    price? Thanks, I appreciate it!

    Here is my homepage: geld verdienen mit aktien

    ReplyDelete
  5. We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your web site offered us with valuable information to work on. You've done a formidable job and our entire community will be
    grateful to you.

    Feel free to surf to my web page are there any legitimate ways to make money online

    ReplyDelete
  6. I got this web page from my pal who shared with me about this site and now this time I am browsing this web site and reading very informative articles here.


    Also visit my blog general contractor in sumner

    ReplyDelete

MAI LE KLIK RAMAI-RAMAI