Wednesday 21 November 2012

Pinkish Durian Crepe

Hehehee.. saya nak kasi havoc gak, orang dok sibuk2 wat durian crepe saya pun nak join the group gak... Resepi saya skodeng dari QH dan Ibu Lala, . Sebelum ni saya pernah buat DC ini di kala DC ni tak segelemer sekarang. So saya amik resepi yang paling mudah ye...


Bahan-bahan untuk Crepe
500ml santan
3 biji telur
sedikit garam
1 cawan tepung
2 sudu gula
pewarna pink

Cara-caranya
Wisk semua bahan sehingga sebati dan tapis.. kemudian tebar atas non stick pan seperti kita buat kuih dadar ya..... sejukkan sebelum meletakkan intinya.

Bahan-bahan inti
Isi durian (saya masakkan dengan 5 sudu besar santan , sbb saya takut isi durian masam, tak buat pun takpe)
Whipping cream yang telah di pukul sehingga kental

Cara untuk assemble crepe
Letakkan whipping diatas kulit crepe, kemudian isi durian dan letakkan sekali lagi whipping cream dan bungkus le ikut kreativiti sendiri ya. (psst : pendapat saya ye : kalau kulit crepe nipis lagi mudah hendak di lipat)



20 comments:

  1. DC di sana sini, kakcik makan bila dapat free! :)

    ReplyDelete
  2. Terliur. Bak lah sini sket kak ☺☺

    ReplyDelete
  3. wow.! crpe durian warna pink.. :O

    ReplyDelete
  4. sedapnye..nk nk kaler pink...alahai

    ReplyDelete
  5. aaa..1st time nampak durian crepe kaler finkkk..menarik nih..hehehe

    ReplyDelete
  6. cntik kaler dia mayang. mesti seda ni cuma KA x makan doyan ler

    ReplyDelete
  7. Looks interesting. I would love to try out because I seldom make desserts and your recipes is quite easy. Love the durian filling.

    ReplyDelete
  8. ha tu dia..asyik dok dihidangkan dgn yang kuning dan hijau...boleh la makan yang pink pulak..

    ReplyDelete
  9. Slain whipping cream, bole letak ape ye? Mahal jga whipping cream ni..huhu

    ReplyDelete
  10. Cantiknya..pink kaler..I like...

    ReplyDelete
  11. my peberet ni...bila tgk warna pink lagi suka...:)

    ReplyDelete
  12. cun la pink tuh.. hehe.. kompom sedap nih..:)

    ReplyDelete
  13. sedap sangat ke mayang
    tapi akak tak makan deriyan lorrr

    ReplyDelete
  14. wah2...pink lg DC dia yer...ni yg bleh tetiba rasa nk buat lg ni..hehe

    ReplyDelete
  15. warna pink..sayangnya nak mkn...mesti anak kak iman suka ni...kreatifnya..

    ReplyDelete
  16. selalu tengok orang cerita crepe deroyan ni kat blog..sedap ke Mayang..akak tak pernah try lagi..:)

    ReplyDelete
  17. alahai..comelnyer warna pink lg tu

    ReplyDelete