KACHINGG $$$$

Monday, 5 November 2012

Perginya Ayahda ....

Hari tu beriya2 saya mengucapkan selamat balik kampung tapi saya sebenarnya tak balik kampung pun, plan di batalkan sebab hati saya tak sedap dan ayah saya sakit.. Ayah saya ni memang jenis orang tua yang kuat.. bayangkan boleh berjalan kaki ke pasar yang jauhnya 2-3 km dari rumah, alasannya nak exercise.. memang kuat dan kita yang muda pun tak sekuat macam dia.. makan pun pantang tak macam kita main belasah aje makannya... selalu kalau dia sakit selepas 2-3 hari dia dah sihat tapi tak tau le nape aritu dah makan ubat pun masih tak kebah sakitnya... atau pun mungkin dah sampai waktunya. Kami sekeluarga masih bersedih lagi dengan dengan permegian ibu pada 29/2/2012 dan kini ayah pula meninggalkan kami pada 28/10/2012 .. Dan keputusan kami sekeluarga tak balik kampung pada Hari Raya Korban hari itu memang ada hikmat disebaliknya. Semoga Allah cucuri rahmat kepada Arwah ayah dan ibu serta semoga di tempatkan dikalangan orang-orang yang beriman dan di sayangimu Ya Allah ...
Arwah Ayah dan Ibu..
Kini saya anak yatimm... sedihnya...
"Rabbighfirli waliwalidayya warhamhuma kama rabbayani shaghira"

 Ertinya : "Ya Tuhanku, ampunilah dosaku dan dosa ayah serta ibuku, kasihanilah mereka sebagaimana kasih mereka padaku sewaktu aku masih kecil"

7 comments :

  1. Salam Mayang,Takziah dan Alfatihah....jangan sedih hidup mesti diteruskan untuk keluarga sendiri.

    ReplyDelete
  2. salam takziah..semoga arwah ayah dan ibu mayang ditempatkan dikalangan orang2 yang disayangi & dikasihi Nya..

    ReplyDelete
  3. takziah kak.. semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..

    ReplyDelete
  4. Takziah ye Mayang..
    Al Fatihah..

    ReplyDelete
  5. Takziah dari kakak.

    Org yg baik mudah saja cara perginya. Moga roh kedua mereka ditempatkan bersama mereka yg beriman. Amin..

    ReplyDelete
  6. takziah dari kak zu...semoga arwah ditempatkan bersama mereka yang soleh..

    ReplyDelete

MAI LE KLIK RAMAI-RAMAI