Monday 3 September 2012

Kelebihan Puasa Enam

Masih sempat lagi ke? harap2 sempat hendaknyer saya ingin menunaikan Puasa Enam tahun ini. Minggu lepas coti pompuan melarat ke minggu ini. Berdoa semoga saya berkesempatan menunaikan ibadah yang satu ni. Setelah penat berpuasa di bulan Ramadan, umat islam di beri kesempatan lagi di bulan syawal untuk merebut peluang berpuasa enam di mana kita boleh menambahkan pahala dan mendapat keberkatan di dunia. Satu keistimewaan yang di fahami dari sabda nabi Muhammad S.A.W iaitu satu peluang dan kebajikan yang paling berharga yang di sediakan untuk umat islam yang mengejar nikmat dan kemurahan Allah sepanjang hidup terdapat pula di bulan syawal iaitu puasa enam hari  di dalamnya.

Ganjaran yang Allah berikan adalah ganjaran seumpama berpuasa setahun.Puasa enam juga seumpama sunat  Rawatib sesudah solat fardhu  bagi menampung kekurangan puasa fardhu menjadi tanda diterima puasa ramadan yang kita kerjakan sebagai tanda bersyukur kepada nikmat yang diberikan di bulan ramadan seperti kesihatan tubuh badan, mendapat kebaikan yang berlipat ganda serta diangkat darjatnya memudahkan malaikatul maut mencabut nyawa.

Oleh itu, marilah kita bersama-sama merebut peluang ini ....

psst : Melayan kerenah anak2 yang agak kelaut + sengal sket ...(gambo raya di kampung aritu - terlampau banyak sangat makan ketupat palas gamaknyer mike ni... hehehheh













3 comments:

  1. tq share mayang.. gelagat anak2 mmg kekadang mencuit hati kan

    ReplyDelete
  2. saya pun tengah berpuasa 6..harap2 dapat sempurna kan nye..

    ReplyDelete
  3. Layan anak-anak posing bergambar kekadang letih, ada masa bagi kerjesama ada masa minta senyum pun tak nak hihih

    ReplyDelete