Monday 25 June 2012

Furry Red Velvet with Lemon Cheese Frosting

Furry Red Velvet Cake a.k.a Kek Beldu Merah Berbulu, hahahahah...., berbulu x tahan. Sungguh tergoda dengan Lemon Cheese Frosting, sangat le sedap dan Harum sekali, Resepi saya ambil disini ekk. Cuma frostingnyer saya lebihkan parutan Lemon dan saya tambah Lemon oil. Harum sungguh... Lenkali leh cuba resepi ni lagi.... Banyak yang saya tukar, saya x guna cuka biasa, saya gantikan dengan Apple Cider, begitu juga buttermilk tidak di gunakan dalam resepi ni dan saya gantikan dengan low fat yogurt, begitu juga minyaknyer saya guna minyak jagung, almost healthy ingredientnyer, tapi tang cheese tu tetap berlemak2. Tak lupa juga, ingin mengucapkan terima kasih pada kak mimi kerana sudi mengoder dan mencuba. Deko simple2 saja sbb kak mimi nak wat makan-makan aje kat umah... Kalau nak lebih dari deco ni leh le infom aje kat saya...


5 comments:

  1. tq jugak sudi antaukan ke ghumah...
    dah abes separuh dah
    mabelesss...
    :)

    ReplyDelete
  2. sedapnya cake dia...terliur ptg2 nie.

    ReplyDelete
  3. suka sangat2 makan kek red velvet...saya sudah ketagih...

    ReplyDelete
  4. Menariknya, tak pernah seumur hidupku makan red velvet cake ni. Siap improvised kompem sedap nih!

    ReplyDelete