Tuesday 26 June 2012

Doa lupa barang hilang


Memang memerlukan kesabaran yang tinggi dalam  mencari barang hilang


Caption bagi beso.. biar selalu baca dan amalkan dikala hilang barang...
Hari ni sangatlah bad mood, Hmm kunci kete hilang ... kat ofis lagi tu. Sebenarnya dari semalam hilangnya sehinggalah saya terpaksa guna kete ofis untuk balik rumah. Serius, blur giler dan tak boleh recall kemana saya letakkan kunci tu. BLANK (hmmm, that's the right word to decribe the situation) . Sedih x tau nak cakaplah, kat umah tu tak senang duduk dok mengaplikasikan atau melakonkan semula saat2 saya hilang kunci tu. Kat FB abis saya pukul canang berkenaan kehilangan ini dan ada diantara kawan seofis saya membantu mencari bersama saya. Adoila... saya google di internet dan try baca doa ni sambil mencari kunci tersebut.. Lunch tadi kawan ajak pergi makan, hati ni amatlah berat hati nak pergi sbb hati, jiwa dan perasaan saya tak tenang di sebabkan kehilangan itu. Kalau tak jumpa arini, alamatnye kena pinjam kete ofis lagi le nampaknya. Saya tak selesa sgt, walaupun bos amat mengalu-alukan saya menggunakan kereta kompeni tapi saya tak mahu termakan budi orang dan itu memang perangai dan prinsip saya. Biar saya susah. Dalam kata lain, macam somi saya cakap very the DEGIL sbb saya memang tolak nak guna kereta ofis ni, tapi dok fikir nak balik macamana ? so saya terpaksa le terima gak (poyos aje aku ni). Oleh itu, (berbalik pada cerita pegi makan tu) saya pun dok fikir nanti kalau x makan lapar pulak, so saya gagahkan diri gak. Tetiba timbul niat di hati nak tanya kat pemilik kedai tu ada tak terjumpa kunci kereta Wira dan penuh semangat dia menjawab "Ada". Wah macam nak melompat2 kat situ. nak peluk akak tu pun ada gak, tapi dok fikir nanti orang kata oberakting lak, so saya simpan ajelah niat saya tu, sampai limau ais bungkus yang saya ode terus tak ingat, punya lah happy katakan.. Berbaloi gak mengamalkan doa ni. Alhamdullilah allah dengar doa saya. Bersyukur sangat. (psst: Kunci spare x de sbb dah hilang, tokang hilangkan saya lah jugak.. heheheheh...).




kalau ada diantara kengkawan yang jumpe kunci pesen camni dan ketahui saya ada  hilang kunci, infom saya yek..

10 comments:

  1. insyaAllah, su doa kan supaya awak jumpa kunci tu balik..

    ReplyDelete
  2. jumpe kat mana?? suspen je kann..

    ReplyDelete
  3. seb baik dh jumpa.. tks share doa ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. ITULA KA sebb terlalu teruja (leh gitu) nasib baik tak peluk cium akak indon yg tokang lap meja tu...... hahahah sgt2 menimbulkan kesedaran, somi suoh boh tali dan gantung konci tu kat leher.. leh gitu.. x bernas tul idea dia..

      Delete
  4. alhamdulilah dah jumpa kuncinya..
    lepas nie kena hati2 lagi yer..

    ReplyDelete
  5. Saya ni tengah hilang kunci juga......nangis dah cari.....tak putus doa pada Allah minta pertolongan,...ni google doa ni smoga berhasil

    ReplyDelete