KACHINGG $$$$

Friday, 25 May 2012

Chocolate Brownies

Bahan - bahan

 250 butter/margerin cair
1 1/2 cawan Gula Castor
350gm Coklat masakan
4 biji telur
2 Cwn Tepung Gandum
1 sdt Double Action Baking Powder
1 sdt Vanilla

Caranya

1. Double boil coklat sehingga cair
2. Angkat bekas dan masukkan marjerin kacau hingga sebati
3. Masukkan Gula dan kacau sehingga hancur/larut
4. Masukkan telur
5. Masukkan Esen vanilla
6. Masukkan Tepung + DA Baking Powder (di ayak)
7. Bakar pada 180 darjah dalam 30 minit..

Selamat mencuba.. mudah kan ...


Untuk Cikgu-cikgu di taska  
Khas untuk Hari Guru anak kawan





18 comments :

  1. xpuas nk tgk brownies coklat tu..hehe...gambonye mcm ala2 malu gitu...tp nmpk mcm sedap sgt tu..QH mmg suka sgt ngn brownies ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh QF... gambaq ni amik asal dan aje... kalut x sempat nak posing2 brownies ni...

      Delete
  2. wowieee look dilices...and i know it really dilices kannn
    menjejeh ayaq lioq :)

    ReplyDelete
  3. macam senang je an..

    hmm,nati nak buatlah :)

    done follow u..salam kenall..

    nati free-free jum la singgah blog saya ea..

    http://ceriazaitul.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. try le cik zatul mudah aje .. x perlu mixer bagai

      Delete
  4. Replies
    1. meh le kak.. ooppps habis sudey.. sori kak ...

      Delete
  5. nmpk mcm senang..klu bt mst jadi sedap x?zaitul..hehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah man pun bleh wat jugakk... ape lagi man.. meh le tunjukkan skilll...

      Delete
  6. memang chocolaty gila ni..

    ReplyDelete
  7. sedap Chocolate..^.^
    singgah lagi..^.^

    yang Benar, Ringkas, Sopan, Peace..^.^
    NINJA

    ReplyDelete
  8. Aduh rajinnyer.. antar2lah sini ckit huhu

    ReplyDelete
  9. eee...sedapnyaa. melior plak tgk. tp nk buat sendiri MALAS kooo ziee. hehehe :P

    ReplyDelete
  10. brownise memang enak yah,serasa makan coklat.. slurrp

    ReplyDelete
  11. sedapnya tgk brownies tu..asal ada coklat jer saya pasti suka tu sebabla bam bam kan..hehe

    rep: akak, gambar saya hari tu tak la slim sgt sebab byk kilo lagi saya nk dpt berat asal masa sebelum saya ke Finland tu tapi ada sikit turunla maybe sebab saya berpuasa panjang hari tu kot coz kalau nak ckp diet tak ada diet pun belasah mkn semua jer..hehe

    ReplyDelete
  12. mengliurkan..pos kat saya sikit boleh..hehehe

    ReplyDelete

MAI LE KLIK RAMAI-RAMAI