Tuesday 10 January 2012

I LOVE U

Do u love me? i hope so.. teringin sangat makan kuih bakar.. so kedapo le saya dan mengodek2 bahan alhamdullilah ada suma bahan cuma x de bijan aje... santan pun saya belasah santan serbuk .. Bijan x de so saya ganti le dgn hawaiian coconut.... tapi bila di fikir2 nape le saya x letak aje almond nib yg berlambak kat umah ni... haishhh.... tapi tak pe le.. nak wat camne dah siap pun kuih bakar ni.. so ngap aje le.. sedap gak .. bleh tahan rasanyer .. garing2 kat atas di tambah plak ngan serdak2 coconut hawaian tu ....saya juga x guna perwarna hijo sbb dah abis ekk ... itu yg nampak malap aje kuih bakar saya nii..


Bahan-bahan ( 6 org )

penyumbang resepi : joayee

KUIH BAKAR
  • 1 cup gula
  • 1 cup jus pandan (atau air + pandan essence)
  • 2 cup tepung gandum
  • 2 1/4 cup santan (atau 1 can santan-450ml )
  • 2 tbs butter
  • 3 biji telur
  • 1/2 tsp garam
  • colour hijau
  • bijan

Cara-cara

  1. campurkan semua bahan. blend samapi sebati.
  2. masukkan 2 tbs minyak dlm loyang .
  3. panaskan loyang dlm oven. bila minyak dah panas, masukkan mixture tadi kuih, taburkan bijan. bakar @180 sampai brown atau garing




No comments:

Post a Comment